Wat is de automatische remindercampagne en hoe werkt ze juist?

Volgen

Via de remindercampagne krijgen klanten, die je al een tijd niet meer hebt gezien, automatisch een vooraf ingestelde e-mail en coupon van jou. Zo fris je het geheugen van de klant nog eens op en stimuleer je hem via de coupon om nog eens langs te komen.

Hoe werkt het?

Doordat de klant in het verleden zijn kaart bij jou gebruikte, kan onze tool nagaan wanneer het laatste bezoek plaatsvond. Jij bepaalt zelf wanneer de 'herinnering' vertrekt. Na 30, 90 of 180 dagen afwezigheid, of na 1 jaar.

De e-mail kleed je in zoals je dat zelf wil. In de automatische opmaak van Joyn wordt nergens vermeld, dat je klant deze e-mail ontvangt, omdat je hem al een tijdje niet meer hebt gezien. Je hoeft dus ook niet per sé te vermelden dat dat de reden is. 

Komt de klant na het ontvangen van de automatische e-mail opnieuw bij jou langs, dan begint de termijn voor het verzenden van de remindercampagne weer te lopen na zijn meest recente bezoek. Kies de termijn dus niet té kort om te voorkomen dat je klanten de reminder te vaak ontvangen.

Komt de klant nadat hij de de e-mail geeft ontvangen toch niet langs, dan krijgt hij geen nieuwe reminders meer.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0